Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Česká autorská pohádka ve 30. letech dvacátého století a její současnost jako inspirační zdroj pro vytvoření autorské knihy.
HUMHALOVA, Anna
Diplomová práce "Česká autorská pohádka ve 30. letech dvacátého století a její současnost jako inspirační zdroj pro vytvoření autorské knihy" se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na historii autorské pohádky, na její znaky, formu a vývoj. Práce mapuje zejména autorskou pohádku především na českém území, a to v časovém období od 30. let dvacátého století až po současnost. Praktická část se zabývá autorskou knihou vycházející a inspirující se především tvorbou spisovatele a ilustrátora Petra Síse. Tento autor se stává hlavním inspiračním zdrojem pro vytvoření vlastní autorské knihy (pohádky), a to včetně vlastního textu a ilustrací.
Knižní obálka Karla Teigeho jako zrcadlo avantgardy
ŠVEJKOVSKÁ, Karolína
Diplomová práce se zabývá problematikou provázání výtvarné reprezentace a uměleckého díla literárního, přičemž sleduje především propojení typografických knižních obálek Karla Teige k básnickým sbírkám českých autorů první poloviny dvacátého století. Zaměřuje se na období české avantgardy a nové možnosti a limity žánrového, uměleckého a sémiotického vymezení. Pozornost je věnována také dobovým sborníkům, časopisům a odborným statím, zvláště z produkce Karla Teiga, v nichž dokládá své pojetí moderního umění. Součástí je také marketingový a esteticky-výchovný charakter vizuálního zobrazení v literatuře určené pro děti a mládež.
Řeč obrazů (Obraz autora jako paratext v perspektivě kulturního transferu)
Králíková, Andrea ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Špirit, Michael (oponent) ; Kubíček, Tomáš (oponent)
Disertační práce "Řeč obrazů (Obraz autora jako paratext v perspektivě kulturního transferu)" se zabývá problematikou obrazu autora a způsoby jeho konstituování, a to v souvislosti s vázaností na kulturní prostor, v němž se utváří. Obraz autora je zasazován do kontextu paratextů a je pojímán jako paratextový jev, který má na jedné straně vliv na přijetí autorského textu a na straně druhé je vytvářen recenzním přijetím a mediálním děním kolem autorské osobnosti. Problematika obrazu autora je nahlížena v kontextu ostatních paratextů. Ty jsou považovány za kulturní jednotky, skrze které lze nahlížet kulturní prostor jako prostor sémiotický. Problematice přenosu (kulturního transferu), paratextům a samotnému obrazu autora jsou věnovány tři úvodní kapitoly vytvářející teoretická východiska disertační práce. Samotným jádrem práce jsou čtyři případové studie, které se zaměřují na čtyři rozdílné autorské typy v současné české literatuře (Jáchym Topol, Petra Hůlová, Jaroslav Rudiš, Miloš Urban), podrobují analýze jejich recenzní přijetí a mediální diskurs podílející se na tvorbě jejich autorského obrazu. Součástí těchto studií je i komparace s výraznými rysy recepce v německém jazykovém a kulturním prostoru. Klíčová slova: obraz autora, implikovaný autor, jméno autora, kulturní transfer, paratext, knižní...
Dialog literárního textu a obrazu
VESELÁ, Markéta
Tato disertační práce se zaměřuje na postihnutí dialogu dvou rozdílnych druhů umění:literárního textu a obrazu, které se setkávají v rámci jednoho díla. Hlavním bodem zájmu je moment jejich setkání, ktery otevírá i z pohledu literárního vědce velmi zajímavé intermediální pole, jehož zkoumání a definování se zabyvám v teoretické kapitole. Snažím se najít možné nástroje pro analyzu, zkoumat změny recepce, a především nosnost sémiotickych vychodisek v dané situaci.
Vizuální interpretace díla Karla Čapka R.U.R. (teoreticko-praktická práce)
KRAUSOVÁ, Lucie
Diplomová práce sestává ze dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část klade za cíl chronologicky zmapovat a formálně analyzovat podobu obálek veškerých dostupných českých vydání díla Karla Čapka R.U.R. od roku 1920 do roku 1989. Zabývá se proměnou podoby Čapkova Robota z vybraných divadelních představení v Čechách i zahraničí, jejich scénickým provedením, a to na základě dobových fotografií, kreseb a kritik. Vzniká tak ucelený přehled tohoto Čapkova díla v českém prostředí ve zmíněném období od data jeho vzniku po divadelní realizace a knižní vydání. Praktická část pak rozšíří řadu ilustrací, které byly realizovány v průběhu desetiletí a budou uvedeny v teoretické části práce. Vznikne tím na jedné straně plynulá návaznost na teoretickou část a zároveň autorská kniha, která je vizuální interpretací tohoto díla Karla Čapka.
(Česká) Fotografie v úpravě knižních obálek 60. let 20. století
BOLKOVÁ, Petra
Petra Bolková se ve své diplomové práci bude věnovat vývoji fotografie užité na knižních obálkách v šedesátých letech dvacátého století, v období určitého uvolnění na poli jak politickém, tak kulturním. Studie by měla systematicky zmapovat jakým způsobem docházelo ke spolupráci vybraných umělců a spisovatelů, jaká měla spolupráce úskalí nebo jak se tvůrce literárního díla a umělec pověřený vytvořením titulního obalu knihy, který byl a stále je, vlastně jakousi její prvotní reklamou, navzájem ovlivňovali a v neposlední řadě také to, do jaké míry titulní výtvarné zpracování odráží vlastní obsah textu literárního díla. Knižní obálka se v šedesátých letech stala dobře zastřeným prostorem pro vyzkoušení nebo dokonce zavedení nových tendencí, stala se novou, samostatnou výtvarnou kapitolou, která v podstatě nepodléhala cenzuře a ostřejší kritice, naopak spíše příležitostné. Cílem bude také postupně nacházet mnohé styčné body fotografie, knižní typografie a výsledného designu, protože fotografie a fotomontáž na knižních obálkách převažuje nebo je rozhodně více využívána než klasická autorská ilustrace. V neposlední řadě by se práce měla pokusit vysledovat jaký byl na vizuální stránku kladem důraz, jaké na ní kladla podmínky doba nebo politická situace apod.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.